Selasa, Mei 13, 2008


Katakan Cinta Dalam Berbagai Bahasa


Arabic : Ana Behibak (to a male)
Arabic : Ana Behibek (to a female)
Arabic : Ib'n hebbak
Arabic : Ana Ba-heb-bak
Arabic : Nhebuk
Arabic (formal) : Ooheboki (to a female)
Arabic (formal) : Ooheboka (to a male)
Assamese : Moi tomak bhal pau
Azerbaijani : Men seni sevirem
Batak : Holong rohangku di ho
Bengali : Ami tomay bhalobashi
Bengali : Ami tomake bhalobashi
Bicol : Namumutan ta ka Burmese : chit pa de
Cambodian : Bon sro lanh oon
Cambodian : kh_nhaum soro_lahn nhee_ah
Cantonese : Ngo Oi Lei
Cebuano : Gihigugma ko ikaw
Chinese/Mandarin : Wo AƬ Ni
Chinese/Mandarin : Wo Hen/Hao Xi Huan Ni (means : i really like you)
Farsi : Tora dust midaram
Farsi : Asheghetam
Farsi (Persian) : doostat dAram
Filipino : Mahal Kita
Filipino : Iniibig Kita
Filipino : Labs Kita
Gujarati : Hoon tane prem karun chuun
Hindi : My tumko pyar karta hu
Hindi : Main tumh pierre karti hun
Hindi : Ham Tomche Payer Kortahe
Hindi : Mai tumse peyar karta hnu
Hindi (Kannada) : Naanu ninnannu premisuththene
Hmong : Kuv Hlub Koj
Hokkien : Wa ai lu
Ilocano (Filipino dialect) : Ay aya tenka
Indonesian : Saya Cinta Kamu
Indonesian : Saya cinta padamu
Indonesian : Aku cinta kamu
Indonesian : Aku cinta padamu
Indonesian : Aku sayang padamu
Japanese : Kimi o ai shiteru
Japanese : Aishiteru
Japanese : Chuu shiteyo
Japanese : Ora omee no koto ga suki da
Japanese : Ore wa omae ga suki da
Japanese : Suitonnen
Japanese : Sukiyanen
Japanese : Sukiyo
Japanese : Watashi Wa Anata Ga Suki Desu
Japanese : Watashi Wa Anata Wo Aishithe Imasu
Japanese : Watakushi-wa anata-wo ai shimasu
Japanese : (Dai) Suki desu (means : i like you so much)
Javanese : Kulo tresno
Kachiy : anw toke pyaar karati
Kachiy : anw toke bowaj gurati
Kapampangan (Filipino dialect) : Kalugaran da ka
Korean : Nooreul sarang hae (casual relation)
Korean : Tangsinul sarang hae yo
Korean : Tangshinul sarang haeyo
Korean : Tangshin-i cho-a-yo (i like you, in a romantic way)
Korean : Nanun Dangshinul sarang hamnida
Korean : Nanun Dangsineul Mucheog Joahapnida
Korean : Nanun Niga Joa
Korean : Jeo-n Neoreul Sarangapnida
Korean : Nanun Neoreul Saranghanda
Korean : Neoreul Hjanghan Naemaeum Alji
Korean : Saranghae
Korean : Saranghaeyo
Korean : Saranghapnida
Lao : Khoi huk chau
Luo : Aheri
Malay : Saya Cinta Mu
Malay : Saya sayangkan mu
Malay : Saya sayangkan engkau
Malay : Saya cintakan awak
Malayalam : Njyaan Ninne' Preetikyunnu
Malayalam : Njyaan Ninne' Mohikyunnu
Malayalam : Ngan Ninne Snaehikkunnu
Malaysian : Saya Cintamu
Malaysian : Saya Sayangmu
Malaysian : Saya Cinta Kamu
Malaysian : Aku Cinta Padamu
Marathi : me tujhashi prem karto (male to female)
Marathi : me tujhashi prem karte (female to male)
Marathi : Mi tuzya var prem karato
Mongolian : bi chamd hairtai
Nepali : Ma timilai maya garchu, Ma timilai man parauchu
Pakistani : Muje se mu habbat hai
Punjabi : Mai taunu pyar karda
Punjabi : Main Tainu Pyar Karna
Sinhalese : Mama oyata adarei
Tagalog (Filipino dialect) : Mahal kita
Tagalog (Filipino dialect) : Gihigugma ta ka
Tamil : Ni yaanai kaadli karen (You love me)
Tamil : n'an unnaik kathalikkinren (I love you)
Tamil : Naan unai kathaleakarenn
Telugu : Neenu ninnu pra'mistu'nnanu
Telugu/India : Nenu Ninnu Premistunnanu
Thai : Ch'an Rak Khun
Thai : Phom Rak Khun
Urdu : Mein tumhay pyar karti hun
Uzbek : Man seni sevaman
Vietnamese : Em ye'u anh (woman to man)
Vietnamese : Toi yeu em
Vietnamese : Anh ye'u em (man to woman)

Tidak ada komentar: